3.jpg

 

 

 

Nastattomassa CR3-versiossa on pari oikein hienoa uutta innovaatiota. Renkaassa käytetään samanlaista innovaatiota kuin Nokian Hakkapeliitta R2 ja R2 SUV -renkaissa eli renkaassa on pumppulamelleita olkapääalueella. Idea pumppulamellissa on, että kun ajetaan märällä jäällä taikka muulla märällä pinnalla, saadaan varastoitua olkapää-lamellin sisään hieman alustan vettä. Näin kumi saa paremman kosketuksen kuivempaan tienpintaan ja tuloksena on parempaa pitoa märällä pinnalla. Tätä sovellusta käytetään ensimmäistä kertaa C-renkaassa tässä mallissa.

Kulutuspintasekoituksessa itsessään käytetään myös samaa ideaa, mikä meillä oli Nokian Hakkapeliitta R2:ssa ja Nokian Hakkapeliitta R2 SUV:ssa. Uudessa CR3-renkaassa on Nokian Cryo Crystal – toiminto, mikä tarkoittaa sitä, että kun kulutuspintasekoitus tehdään, siihen lisätään niin sanottuja pitokiteitä, jotka sekoittuvat (menevät) tasaisesti kulutuspintasekoituksen sekaan. Tämä tarkoittaa sitä, että käytössä näitä pitokiteitä tulee koko ajan kumisekoituksen sisältä pintaan, kun rengas kuluu. Pitokiteillä saadaan parannettua nimenomaan pitoa liukkaalla pinnalla. Innovaatio päätettiin ottaa C-renkaaseen, koska kaikista haavoittuvin ja ikävin käyttöalue nastarenkaiden ikä on aina liukas jää tai kovaksi pakkautunut lumi. Renkaassa on myös kokonaan uusi pintadesign. Symmetrinen ja direktionaalinen pinta pitää paremmin sekä puhdistuu paremmin lumessa.

Alkuperäinen versio tämän artikkelin tuleeNokian Renkaiden asiantuntija blogi - Nokian Renkaat lähetetty 17 lokakuu 2014 .